In 2010 verkochten wij deze Mehari aan een mevrouw van toen 83 jaar oud. Ze wilde zo graag nog een keertje met een Mehari naar Parijs en dat heeft ze gedaan. Daarna is de auto in de schuur terecht gekomen.
In 2015 is de auto naar de familie gegaan en heeft sindsdien eigenlijk niet meer gereden. De stalling heeft daar wat te wensen overgelaten.
Onlangs hebben wij de auto weer terug kunnen kopen en opnieuw opgestart. Technisch in orde gemaakt en voorzien van een nieuwe apk.
Het is een hele leuke basis Mehari 2+2, schijfremmen, kapje en trekhaak.
De algehele staat van de auto is redelijk te noemen, je kan zelf verbeteringen doorvoeren of gewoon zo rijden.
Om een goed beeld te krijgen moet je de auto zelf komen bekijken en beoordelen en dan zal je merken dat ze heerlijk rijdt.
Wordt geleverd met 2 maanden technische garantie, grote beurt, elektronische ontsteking en APK t/m 18 maart 2027
Vanaf 2012 tot 2024 heeft de vorige eigenaar heerlijk met deze eend gereden. Hij bezocht veel ritten en evenementen, vaak met zijn kleine vouwwagentje erachter.
De auto is technisch altijd goed bij gehouden. Recent is er een complete voorrem revisie gedaan, nieuwe aandrijfassen gemonteerd en achter schokbrekers vervangen. In het verleden is de eend voorzien van een gegalvaniseerd chassis.
Natuurlijk staat deze auto op originele Michelins, heeft een elektronische ontsteking, cruise control, alarmlichten en een trekhaak.
Uiterlijk is iets minder dan technisch, hier en daar een plekje en deukje die zijn bijgewerkt. Maar zeker geen wrak om te zien. Interieur is netjes, maar niet nieuw.
Apk loopt t/m juni 2026
Origineel Nederlandse ami8 break uit 1976 en daarmee dus geheel belasting vrij.
In de prachtige blauwe kleur blue lagune met daarbij ook geheel blauw interieur.
In 2003 gekocht door de vorige eigenaar, die er toen tot 2011 10.000km mee heeft gereden. Daarna is de auto 10 jaar lang stil komen te staan en hebben wij de mogelijk gekregen om deze te kopen.
De afgelopen 2 jaar heeft de Ami heerlijk rondgetoerd en is ze veel gebruikt als dagelijkse auto. Ze heeft op deze manier haar betrouwbaarheid bewezen.
Gezien het grote aantal kilometers dat er mee gereden werd hebben ze toch besloten om een moderne auto hier voor in te gaan zetten.
Voorzien van 3-punts gordels zowel voor- als achterin en een trekhaak. Dus daarmee ook zeer geschikt als gezinsauto.
APK t/m 5-1-2026 (nieuwe apk ook geen probleem) grote beurt en 2 maanden garantie.
Zo af en toe hebben we eens wat uurtjes over en hadden we zin om deze prachtige Vert Jade te maken. Een 2cv6 Special uit 1986, dus klein dashboard, 2x bank, hoge deurbekleding, koplampen in kleur. Ooit was ze Beige, maar nu dus heerlijk mintgroen.
Carrosserie is volledig gelast en gespoten evenals al het plaatwerk. Daarna is de auto volledig behandeld tegen de roest met Dinitrol, zowel in- als uitwendig.
Tijdens de opbouw hebben we gebruik gemaakt van heel veel nieuwe onderdelen, denk daarbij aan een nieuw chassis, RVS remleidingen, zwart skai bank bekleding, interieur bekleding, bumpers, banden, verlichting, dak enz.
Natuurlijk hebben we de techniek ook helemaal aangepakt, dus nieuwe accu, startmotor, dynamo, spanningsregelaar, elektronische ontsteking enz. Teveel om op te noemen.
Omdat de auto een tijdje in Belgiƫ is geweest is het kenteken nu nog niet zichtbaar, maar het is een Origineel Nederlands geleverde 2cv geweest kunnen we het oude Nederlandse kenteken via de RDW weer terughalen. Wel zo leuk.
Wordt uiteraard geleverd met Nederlands kenteken, nieuwe apk(2 jaar) en garantie
VERKOCHT
Deze origineel Nederlands geleverde Azam6 zag in 1965 het licht.
Uniek is ze zeker, speciaal voor de Benelux werden ze destijds gemaakt. In plaats van de 18pk(425cc) motor werd de Azam6 voorzien van het snellere 602cc motortje van de Ami6.
Het betreft hier een oudere restauratie waardoor de auto alweer een mooi levend uiterlijk heeft gekregen.
Het is de meest luxe versie van de 2cv die Citroƫn ooit heeft uitgebracht, zo zijn er diverse extra sierlijsten, speciale koplampen, deurklinken, vierkante knipperlichten en niet te vergeten de zeer geliefde Azam beugels. Bijna alle unieke details van de Azam6 zijn in de loop der jaren bewaard gebleven.
Ondanks dat ze niet hoeft te worden voorzien van een apk keuring wordt ze uiteraard wel helemaal technisch nagekeken.
In haar leven heeft ze slechts 3 eigenaren gehad, de laatste eigenaar heeft haar sinds 1995 gereden.
We zijn er eigenlijk best wel trots op dat we deze origineel Nederlandse Azam6 mochten kopen van de vorige eigenaar.
We vinden dat de auto echt in Nederland moet blijven rijden, dus zie jij jezelf heerlijk rond toeren met dit unieke exemplaar, neem dan contact met ons op.