Bij Eendenspul kun je rekenen op onafhankelijk advies om je eend zo goed mogelijk te onderhouden.
Kleine of grote beurten, laswerk en allerhande reparaties verrichten ze bij Eendenspul graag voor je. Daarbij kun je erop vertrouwen dat alle onderhoud vakkundig en goed wordt uitgevoerd. Ze nemen overal de tijd voor en stellen kwaliteit boven alles. Het gaat er tenslotte om dat we met zijn allen zo lang mogelijk eend kunnen blijven rijden!
Voor veel werkzaamheden worden vaste prijzen gehanteerd. Zo kost een kleine beurt slechts 65 euro. En is je auto toe aan groot onderhoud dan ben je 165 euro kwijt, dit is incl kleppen stellen, bougies, lucht- en oliefilter, olie wissel, smeren alle punten, enz....
Wil je precies van te voren weten wat een reparatie kost dan is dat geen enkel probleem.
Hier alvast een aantal reparaties op een rij met prijzen:
APK €50,-
uurtarief €56,25
laswerk per uur €63,50
kleine beurt €65,-
grote beurt(zonder ontsteking) €165,-
grote beurt(incl ontsteking) €180,-
plaatsen electronische ontsteking €190,-
ashoes vervangen €30,-
wiellager achter incl vervangen €105,-
wiellager voor incl vervangen €125,-
fuseepen vervangen aan de auto €175,-
fuseepen vervangen losse arm €90,-
uitlaat compleet €210,-
Wil je je eend zelf onderhouden dan kunnen ze je helpen met advies hoe je een bepaalde reparatie uitgevoerd moet worden, zodat je die zelf thuis kunt doen. Als je erdan toch niet uitkomt kun je de klus ook aan hun overlaten of laten afmaken.
Ook kun je bij Eendenspul terecht voor de APK. De auto wordt van tevoren volledig nagekeken en APK klaar gemaakt. Daarna wordt de keuring onafhankelijk uitgevoerd bij Van Abeelen keuringen in Hilvarenbeek. Zo onstaat er nooit discussie over wat wel en niet kan.
Vooral de Eenden uit de jaren '80 hebben nogal eens een doorgeroest chassis.
Dat kan het einde van je auto betekenen, maar vaak loont reparatie de moeite. Bij Eendenspul kun je terecht om te bepalen of je het chassis met laswerk kunt laten herstellen, of dat er ècht een ander chassis onder moet. Dat kan naar wens een origineel of een gegalvaniseerd exemplaar zijn.
Naast het vervangen van het chassis kunnen ze ook zorgen voor de juiste RDW herinslag van het chassisnummer en alle bij behorende zaken.
Als je een weekje of twee over een garage kunt beschikken vervang je zelf het chassis van je eend, met advies en coaching van Jan of Coosje. Ze vertellen je precies hoe het moet en welke handige trucjes je moet weten. Daarnaast hebben ze een pakketje samengesteld waar alle onderdelen in zitten die je nodig kunt hebben. De onderdelen die je na het project overhoudt geef je gewoon terug en die hoef je dus niet te betalen. Zo simpel werkt dat.
Naast het zwarte gekataforiseerde chassis is het ook mogelijk een gegalvaniseerd chassis met RDW keurmerk onder je eend te zetten.
Deze gegalvaniseerde chassis zijn oerdegelijk en kunnen 'nooit' meer roesten, zonder dat ze de rijeigenschappen van je auto veranderen.
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) doet er soms moeilijk over als je zelf een chassis vervangt. Niet elk chassis is goed. Bij Eendenspul weten ze precies welke je hebben moet en wat legaal is.
De laatste eenden zijn in 1990 uit de fabriek gerold, maar droom je van een 'nieuwe' eend?
Of heb je al jaren een bepaalde kleur in je hoofd en kom je die nergens tegen?
Dan kun je bij Jan en Coosje terecht voor zo'n droom eendje.
Vanuit je eigen eend of donoreend gaan ze dan voor je aan de slag om er weer een schitterend exemplaar van te maken.
Samen kijken ze er dan naar wat de wensen zijn en waar je als klant blij van wordt. De ene gaat liever voor een reviseerde motor, iemand anders vindt misschien een nieuw chassis weer belangrijker. Aan de hand van al deze wensen kunnen ze dan een duidelijke offerte opmaken.
Alle auto's worden profesioneel gespoten en daarna volledig behandeld met Dinitrol tegen de roest.