Origineel Nederlandse ami8 break uit 1976 en daarmee dus geheel belasting vrij.
In de prachtige blauwe kleur blue lagune met daarbij ook geheel blauw interieur.
In 2003 gekocht door de vorige eigenaar, die er toen tot 2011 10.000km mee heeft gereden. Daarna is de auto 10 jaar lang stil komen te staan en hebben wij de mogelijk gekregen om deze te kopen.
De afgelopen 2 jaar heeft de Ami heerlijk rondgetoerd en is ze veel gebruikt als dagelijkse auto. Ze heeft op deze manier haar betrouwbaarheid bewezen.
Gezien het grote aantal kilometers dat er mee gereden werd hebben ze toch besloten om een moderne auto hier voor in te gaan zetten.
Voorzien van 3-punts gordels zowel voor- als achterin en een trekhaak. Dus daarmee ook zeer geschikt als gezinsauto.
APK t/m 5-1-2026 (nieuwe apk ook geen probleem) grote beurt en 2 maanden garantie.
Deze origineel Nederlands geleverde Azam6 zag in 1965 het licht.
Uniek is ze zeker, speciaal voor de Benelux werden ze destijds gemaakt. In plaats van de 18pk(425cc) motor werd de Azam6 voorzien van het snellere 602cc motortje van de Ami6.
Het betreft hier een oudere restauratie waardoor de auto alweer een mooi levend uiterlijk heeft gekregen.
Het is de meest luxe versie van de 2cv die Citroën ooit heeft uitgebracht, zo zijn er diverse extra sierlijsten, speciale koplampen, deurklinken, vierkante knipperlichten en niet te vergeten de zeer geliefde Azam beugels. Bijna alle unieke details van de Azam6 zijn in de loop der jaren bewaard gebleven.
Ondanks dat ze niet hoeft te worden voorzien van een apk keuring wordt ze uiteraard wel helemaal technisch nagekeken.
In haar leven heeft ze slechts 3 eigenaren gehad, de laatste eigenaar heeft haar sinds 1995 gereden.
We zijn er eigenlijk best wel trots op dat we deze origineel Nederlandse Azam6 mochten kopen van de vorige eigenaar.
We vinden dat de auto echt in Nederland moet blijven rijden, dus zie jij jezelf heerlijk rond toeren met dit unieke exemplaar, neem dan contact met ons op.
Deze prachtige Mille Miglia is jaren geleden gebouwd met heel veel liefde en aandacht. Gebouwd in een mooie bijzondere kleurcombinatie lichtgrijs en donderblauw. Sinds de bouw heeft de auto slechts 11.500km gereden.
Tijdens de bouw is er veel gebruikt gemaakt van nieuwe onderdelen. Zo is de motor bijvoorbeeld vervangen voor een snellere Visa 650cc motor.
Voorzien van een prachtig houten dashboard met custum made tellers, opmaat gemaakt kapje van een hoge kwaliteit, radio met ingebouwde speakers en nog veel meer moois.
Het kapje kan makkelijk worden weggeklap en in de kofferruimte worden opgeborgen, zo kun je heerlijk open rijden maar mocht er een regenbuitje komen dan staat het kapje binnen 1 minuut weer op.
In 2019 verkochten we haar en is ze in België gaan rondrijden, maar helaas vonden ze na 5 jaar(!) bij de keuring dat de auto voorzien moet gaan worden van goedkeurde 3-punts gordels(een ambtelijke dwaling)
Alleen om die reden neemt de Belgische eigenaar nu afscheid en verkopen we de auto namens de klant. Je ziet dat er de afgelopen jaren met veel passie in de auto is gereden en zijn er verbeteringen aangebracht.
We hebben we de auto weer ingeschreven(zonder problemen) in Nederland, waarbij ze haar oude kenteken weer terug heeft gekregen.
Wil je meer informatie over de auto, neem gerust contact met ons op want we kunnen je er alles over vertellen.
Deze schitterende Dyane is in 2017 naar Nederland gekomen vanuit Spanje en heeft een aantal jaar hier al heerlijk rondgetoerd. Nu weer terug bij ons vanwege gewijzigde plannen van de eigenaar
In de prachtige zeldzame kleur Ivore Borely (AC084) maakt ze gelijk bij iedereen indruk.
Zowel van binnen als van buiten bevat ze alle kenmerken die je van een Spaanse dame kan verwachten. Zoals bijvoorbeeld het leuke zeldzame handschoenenkastje(origineel accessoire), 2 deurbekleding in twee kleuren, draairamen in de voordeuren en schuiframen achter.
Afgelopen jaren is er veel in haar geïnvesteerd, zowel technisch als uiterlijk, nu is het alleen nog de voetenbak die een keer aan de beurt is. Dat is in Spanje op een minder mooie manier gerepareerd, destijds voldoende, maar komt er nu wel aan.
Je kunt haar zo meenemen om eerst de komende tijd ervan te genieten voordat deze vervangen wordt, of wij kunnen het nu alvast voor je doen.
Vanwege haar leeftijd is ze wegenbelasting en APK vrij, maar natuurlijk wel APK waardig.
We kennen deze auto al vanaf 2007, in al die jaren is er slecht 12.000km mee gereden.
Nu dus de hoogste tijd dat ze eens wat meer kilometers gaat maken.
En daar is het echt een auto voor wat ze rijdt echt lekker!
Laten we het zo afspreken, wij zorgen voor de grote beurt, apk en 2 maanden garantie. En de nieuwe eigenaar gaat er eens jaren flink mee rijden en van genieten.
VERKOCHT-