Deze zeer harde Acadiane uit 1985 hebben we kunnen overnemen uit onze vaste klantenkring.
Technisch is de auto zeer goed onderhouden, dat kunnen ook wel voelen als je er mee rijdt.
Echter er is 1 maar de auto is ooit netjes over geschilderd en dus niet professioneel gespoten.
Dat is waarschijnlijk ook het behoudt van de auto geweest, want er zit gewoon genoeg verf op.
Wel is er aan het chassis gelast en zijn er verstevigingen aangebracht. Verder kunnen we de auto wel roestvrij noemen.
Als je de binnenbak bekijkt, kan je zien dat er nooit zware dingen in vervoer zijn.
Origineel Nederlands geleverd en daardoor geen afgerakte Franse of Spaanse.
De bekleding op de voorstoelen is al eens vernieuwd en daardoor heel netjes.
Uiteraard voorzien van een elektronische ontsteking.
APK loopt tot aug 2025. Wordt geleverd met grote beurt en 2 maanden garantie.
VERKOCHT
In mei verkochten we deze Visa aan een stel dat ook al een eend had en daarnaast Visa wilde gaan rijden, echte kwamen ze erachter dat 3 auto's teveel was en de Visa moest helaas vrij snel de deur weer uit.
Ze had de afgelopen jaren zeer weinig gereden, maar doordat ze in het voorjaar de weg weer is op gegaan is nu dus weer helemaal up to date om in te stappen.
Dit leuke blauwe visaatje, voorzien van 2-cilinder motor heeft nog maar 81.000km gereden. Dus daarmee geen afgetrapt hok, maar een leuk net autootje.
Voorzien van prachtig blauw interieur met daarbij het zogenaamde satelier dashboard dat doet je denken aan vervlogen tijden.
Eigenlijk is de Visa ondergewaardeerd, jammer wat ze hebben een hele goede wegligging, verig en ook nog eens een ruim interieur.
Dat opgeteld met de zeer lage verzekeringspremie, het prachtige geluid van het 2-cilinder motortje en het feit dat ze belastingvrij is, maakt dat je voor weinig geld toch een bijzondere klassieker rijdt.
Prijs incl nieuwe APK t/m mei 2025, groot onderhoud en 2 maanden garantie
In 2014 kochten we deze auto met 53.000 km op de teller. Al vrij snel hadden we er een klant voor die de auto tot augustus dit jaar heeft gereden.
Eigenlijk kunnen we beter zeggen gekoesterd want in de 8,5 jaar dat ie hem had zijn er slechts 6500km mee gereden. Echt een mooi weer rijden en 's winters veilig in een opslag onder een hoes.
Gezien het geringe gebruik en leeftijd van de eigenaar is ze nu weer terug bij ons, zodat iemand anders er van kan gaan genieten.
De auto is grotendeels nog origineel, chassis in goede staat. Is alles dan origineel en perfect, nee zeker niet.
De neus is door ons gespoten, er zat destijds teveel steenslag op. Hier en daar is de carrosserie bijgewerkt, maar al met al een nette Dyane.
Bekleding in originele staat, zoals zovaak vertoont de voorbank een paar scheuren, die zijn dicht gestikt. Leuk detail is retro kralen mat erover heen.
Rijden in deze auto betekent terug in de tijd.
Ze wordt afgeleverd met nieuwe apk voor 2 jaar, ze is gezien haar leeftijd belastingvrij. Er horen gele platen op, die zijn ook aanwezig.
Incl groot onderhoud, elektronische ontsteking, 2 maanden garantie.
VERKOCHT
2 jaar geleden verkochten wij deze prachtige 2cv in een unieke kleur aan de klant, maar helaas moet hij vanwege gezondheidsredenen afstand doen van zijn auto. De afgelopen 2 jaar is ze gekoesterd en dat kun je zien.
Hieronder de originele verkooptekst uit 2021, die geldt natuurlijk nog steeds.
Origineel in Belgiƫ geleverde eend. Bouwjaar 1973, dus geheel belastingvrij.
De wagen is geheel opnieuw opgebouwd, dat betekend al het laswerk aan de carrosserie, daarna volledig gespoten in de originele kleur AC084 ivoire boreley evenals het plaatwerk. Het chassis was in 1990 al eens vervangen maar sinsdien was er eigenlijk nauwelijks met de auto gereden en is nog in perfecte staat.
We hebben de auto voorzien van 602cc motor met nieuwe zuigers en cillinders, elektronische ontsteking. En natuurlijk daarbij ook gelijk schijfremmen ingebouwd. Kortom een oltimer waar je lekker in het dagelijks verkeer kan meekomen, maar nog wel leuk detail is het gasplankje ipv het hangende gaspedaal.
We hebben haar niet dood gerestaureerd maar geprobeerd het echte eenden gevoel in de wagen te behouden, zoals ze origineel bedoeld was. Zo hebben we gebruikt gemaakt van de originele bekleding op de banken en het zeldzame blauwe dashboard met bijpassend blauw stuur. Mede hierdoor is de auto ook nog betaalbaar gebleven, uiteraard hebben we technisch geen concessies gedaan.
Voorzien van mooie retro radio en 12v aansluiting.
APK loopt nog tot juli 2025 en is daarna APK vrij.
VERKOCHT
Dit originele ribbelkap eendje uit 1958 heeft tot 1972 in Frankrijk rondgereden. Daarna lange tijd stil gestaan zoals dat gaat met zulke auto's.
In 2006 naar Nederland toegekomen en volledig gerestaureerd, maar gelukkig wel met het behoud van het Franse karakter. De auto is voorzien van een betere kwaliteit katoenen dak dat aan de binnenkant sluit, wat de bruikbaarheid vergroot.
Des gewenst ook weer leverbaar met een, zoals het origineel was, buitensluiter dak. In 2022 nog voorzien van de originele michelin 400 banden.
Onder de kap is de originaliteit bewaardgebleven maar alles is wel destijds technisch grondig aangepakt.
Remt, rijdt en stuurt zoals je van een 12pk mag verwachten.
Recent taxatierapport is aanwezig en staat op 15.500 euro
We hebben deze mooie auto ingeruild op een moderne 2cv6, omdat de huidige eigenaar behoefde had aan wat meer snelheid.
VERKOCHT