Origineel Nederlandse ami8 break uit 1976 en daarmee dus geheel belasting vrij.
In de prachtige blauwe kleur blue lagune met daarbij ook geheel blauw interieur.
In 2003 gekocht door de vorige eigenaar, die er toen tot 2011 10.000km mee heeft gereden. Daarna is de auto 10 jaar lang stil komen te staan en hebben wij de mogelijk gekregen om deze te kopen.
De afgelopen 2 jaar heeft de Ami heerlijk rondgetoerd en is ze veel gebruikt als dagelijkse auto. Ze heeft op deze manier haar betrouwbaarheid bewezen.
Gezien het grote aantal kilometers dat er mee gereden werd hebben ze toch besloten om een moderne auto hier voor in te gaan zetten.
Voorzien van 3-punts gordels zowel voor- als achterin en een trekhaak. Dus daarmee ook zeer geschikt als gezinsauto.
APK t/m 5-1-2026 (nieuwe apk ook geen probleem) grote beurt en 2 maanden garantie.
Deze Acadiane zag in 1981 het licht in Italië en heeft daar heel wat jaren doorgebracht.
Ze deed daar dienst als bedrijfsauto van een loodgieter, er zijn nog wat details van terug te vinden in de auto zoals een opbergrek aan de zijkant.
In 2018 is ze met slechts 89.600km naar Nederland gekomen en heeft ze tot vorig jaar bij dezelfde eigenaar rond gereden.
Die heeft haar helemaal technisch in orde laten maken en haar goed vertroeteld. Zijn droom was echter een AK350 en de Acadiane moest plaats maken
Van onderen kei hard, van boven hier en daar een plekje en deukje, maar niks ernstigs.
Grotendeels originele lak, dus geen over gekwaste of gerolde Aca zoals je ze vaak ziet.
Zoek je een harde en vooral betrouwbare Acadiane? Voor 6750 euro incl grote beurt, electronische ontsteking en apk tot 31 mei 2026(nieuwe apk ook mogelijk) is ze van jou.
Zo af en toe hebben we eens wat uurtjes over en hadden we zin om deze prachtige Vert Jade te maken. Een 2cv6 Special uit 1986, dus klein dashboard, 2x bank, hoge deurbekleding, koplampen in kleur. Ooit was ze Beige, maar nu dus heerlijk mintgroen.
Carrosserie is volledig gelast en gespoten evenals al het plaatwerk. Daarna is de auto volledig behandeld tegen de roest met Dinitrol, zowel in- als uitwendig.
Tijdens de opbouw hebben we gebruik gemaakt van heel veel nieuwe onderdelen, denk daarbij aan een nieuw chassis, RVS remleidingen, zwart skai bank bekleding, interieur bekleding, bumpers, banden, verlichting, dak enz.
Natuurlijk hebben we de techniek ook helemaal aangepakt, dus nieuwe accu, startmotor, dynamo, spanningsregelaar, elektronische ontsteking enz. Teveel om op te noemen.
Omdat de auto een tijdje in België is geweest is het kenteken nu nog niet zichtbaar, maar het is een Origineel Nederlands geleverde 2cv geweest kunnen we het oude Nederlandse kenteken via de RDW weer terughalen. Wel zo leuk.
Wordt uiteraard geleverd met Nederlands kenteken, nieuwe apk(2 jaar) en garantie
prijs op aanvraag
Dit is eigenlijk een hele bijzondere auto met een bijzondere geschiedenis en als je serieus interesse hebt vertellen we je die graag.
Ze is in 2013 naar Nederland gekomen en vanaf dat moment van dezelfde eigenaar geweest. In al die jaren is de kilometerstand slecht een paar honderd kilometer opgelopen en dat is zo jammer. Het autootje rijdt namelijk heerlijk en verdient het om zwevend over de Nederlandse wegen haar te jaren te slijten.
De auto is geheel in Franse stijl, dus dans son jus, maar wat parkeerschade, deukjes, hier en daar wat bijgewerkt. Wel is er een keer nieuwe bekleding en een nieuw dak geplaatst.
Binnen de EEEC (Enige Echte Eenden Club) is ze zeker bekend, zo heeft ze ooit in het clubblad geschitterd met een mooi artikel.
We zoeken vooral een liefhebber die haar niet gaat restaureren en haar waardeert zoals ze is. Voor zo iemand is de auto te koop voor €8950,-
Technisch wordt de auto door ons geheel nagekeken, remmen, beurt enz
We hebben regelmatig een eend staan in de voordelige prijsklasse waar je toch veel plezier van kunt hebben. Deze wordt dan afgeleverd met APK (meestal nieuwe APK, grote beurt en garantie)
Prijzen tussen 4500 en 6500 euro
Wil je weten wat we hebben staan? bel ons even!