In 2014 kochten we deze auto met 53.000 km op de teller. Al vrij snel hadden we er een klant voor die de auto tot augustus dit jaar heeft gereden.
Eigenlijk kunnen we beter zeggen gekoesterd want in de 8,5 jaar dat ie hem had zijn er slechts 6500km mee gereden. Echt een mooi weer rijden en 's winters veilig in een opslag onder een hoes.
Gezien het geringe gebruik en leeftijd van de eigenaar is ze nu weer terug bij ons, zodat iemand anders er van kan gaan genieten.
De auto is grotendeels nog origineel, chassis in goede staat. Is alles dan origineel en perfect, nee zeker niet.
De neus is door ons gespoten, er zat destijds teveel steenslag op. Hier en daar is de carrosserie bijgewerkt, maar al met al een nette Dyane.
Bekleding in originele staat, zoals zovaak vertoont de voorbank een paar scheuren, die zijn dicht gestikt. Leuk detail is retro kralen mat erover heen.
Rijden in deze auto betekent terug in de tijd.
Ze wordt afgeleverd met nieuwe apk voor 2 jaar, ze is gezien haar leeftijd belastingvrij. Er horen gele platen op, die zijn ook aanwezig.
Incl groot onderhoud, elektronische ontsteking, 2 maanden garantie.
Prijs: €5850,-
2 jaar geleden verkochten wij deze prachtige 2cv in een unieke kleur aan de klant, maar helaas moet hij vanwege gezondheidsredenen afstand doen van zijn auto. De afgelopen 2 jaar is ze gekoesterd en dat kun je zien.
Hieronder de originele verkooptekst uit 2021, die geldt natuurlijk nog steeds.
Origineel in België geleverde eend. Bouwjaar 1973, dus geheel belastingvrij.
De wagen is geheel opnieuw opgebouwd, dat betekend al het laswerk aan de carrosserie, daarna volledig gespoten in de originele kleur AC084 ivoire boreley evenals het plaatwerk. Het chassis was in 1990 al eens vervangen maar sinsdien was er eigenlijk nauwelijks met de auto gereden en is nog in perfecte staat.
We hebben de auto voorzien van 602cc motor met nieuwe zuigers en cillinders, elektronische ontsteking. En natuurlijk daarbij ook gelijk schijfremmen ingebouwd. Kortom een oltimer waar je lekker in het dagelijks verkeer kan meekomen, maar nog wel leuk detail is het gasplankje ipv het hangende gaspedaal.
We hebben haar niet dood gerestaureerd maar geprobeerd het echte eenden gevoel in de wagen te behouden, zoals ze origineel bedoeld was. Zo hebben we gebruikt gemaakt van de originele bekleding op de banken en het zeldzame blauwe dashboard met bijpassend blauw stuur. Mede hierdoor is de auto ook nog betaalbaar gebleven, uiteraard hebben we technisch geen concessies gedaan.
Voorzien van mooie retro radio en 12v aansluiting.
APK loopt nog tot juli 2025 en is daarna APK vrij.
GERESERVEERD
Dit originele ribbelkap eendje uit 1958 heeft tot 1972 in Frankrijk rondgereden. Daarna lange tijd stil gestaan zoals dat gaat met zulke auto's.
In 2006 naar Nederland toegekomen en volledig gerestaureerd, maar gelukkig wel met het behoud van het Franse karakter. De auto is voorzien van een betere kwaliteit katoenen dak dat aan de binnenkant sluit, wat de bruikbaarheid vergroot.
Des gewenst ook weer leverbaar met een, zoals het origineel was, buitensluiter dak. In 2022 nog voorzien van de originele michelin 400 banden.
Onder de kap is de originaliteit bewaardgebleven maar alles is wel destijds technisch grondig aangepakt.
Remt, rijdt en stuurt zoals je van een 12pk mag verwachten.
Recent taxatierapport is aanwezig en staat op 15.500 euro
We hebben deze mooie auto ingeruild op een moderne 2cv6, omdat de huidige eigenaar behoefde had aan wat meer snelheid.
Daarom is ze nu te koop voor 11.500 euro
We hebben regelmatig een eend staan in de voordelige prijsklasse waar je toch veel plezier van kunt hebben. Deze wordt dan afgeleverd met APK (meestal nieuwe APK, grote beurt en garantie)
Prijzen tussen 4500 en 6500 euro
Wil je weten wat we hebben staan? bel ons even!
Helaas hebben we op dit moment geen aanbod in deze prijsklasse.
Maar natuurlijk kun je ons altijd even bellen om te horen of we nog wat binnen krijgen.
We hebben diverse goed rijdende donoreenden staan die klaar zijn om geschouwd te kunnen worden door de RDW. Het is ook mogelijk de auto bij ons te laten schouwen door de RDW.
Indien voorzien van een nieuw chassis kunnen ze een nieuw leven beginnen als restauratie eend of als donor voor bijvoorbeeld een Castellette, Patron of Mehari.
De prijs is een beetje afhankelijk van de staat van de eend. Meestal lopend te zien en proefrit dan ook geen probleem. Zo weet je goed waar je mee begint voor je gaat bouwen.
(de eenden op de foto zijn slechts een voorbeeld)
Prijzen tussen de 1950 en 2500 euro.
Bij aanschaf van een Castellette krijgt u 500 euro korting op de donor auto!
Ook het leveren van andere kitcars zoals Burton, Flyer, Patron of Mehari is geen enkel probleem.